Jag skrev ju härom dagen om min macka från Subways som är ett rent skämt jämfört med bilderna på Subways mackor. Idag fick jag samma känsla hos Folktandvården.
Jag hade en tid för ett par veckor sedan på vanlig standardundersökning. Då upptäcktes ett hål som inte besvärat mig. Jag fick återbesök bokat till två veckor senare för lagning men denna tid ställde dom in och bokade om tiden tre veckor framåt. Problemet är bara det att mitt karieshål börjar kännas nu och jag undrar om jag står ut att vänta så länge.
Ringde till Folktandvården för att påtala detta och lade fram det så att Hallå jag har ett hål i tanden som gör ont, NI har gjort att jag inte kunde komma på den första tiden, NI borde fixa fram en snabbare tid än om några veckor. Men näe, då blir det akuttid = dyrtid!
Så kass kundservice tycker jag! Fick ändo en kort tid idag där dom skall påbörja lagningen (hur fan man nu gör det) och sen skall det avslutas på min tid om några veckor. Jag frågade vad det gör med kostnaden, bara ett besök brukar vara dyrt nog, nu skall jag betala två. Men det kunde hon inte göra något åt utan "vi har mycket att göra såhär års för alla vill ha sina tänder fixade innan jul" Vaddå fixade, jag vill ha ett jävla hål lagat! Jaja jag skall inte låta detta sänka min dag. Är bara till att åka dit, gapa, få tillfällig hjälp och sedan betala glatt. Får tänka på lyckokänslan i bilen imorse när min nya favvolåt spelades 2 ggr på rad på olika kanaler. Antidote med Swedish House Mafia.
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar